курсач конструювання


Мода розвивається і змінюється дуже швидко. То вона нестримно виривається вперед, то знову повертається до вже забутих етапів свого розвитку. Дизайнери настільки захопилися створенням одягу, що придумують запаморочливі речі, які вимагають високопродуктивного устаткування, технології і особливих конструктивних рішень.
Темою даної курсової роботи є розробка моделей жіночого костюма: жакету і штанів. Жіночі костюми користуються величезним попитом на ринку, є актуальними для жінок будь- якого віку. В даній роботі розробляється костюм для жінок молодшої вікової групи, що дає ще більшу базу для розробки найрізноманітніших моделей. Жіночі костюми можуть бути представлені у всіх стилях, що існують. Це можуть бути як костюми класичного робочого стилю, так і молодіжного, спортивного, клубного, фольклорного, воєнізованого, морського, романтичного, та інших стилів.
Модні жіночі костюми брюк прекрасно підкреслюють всі лінії тіла, вигідно демонструючи талію, лінію грудей і стегон. Так само при використанні костюмів брюк, є можливість візуально витягнути фігуру і підсилити сприйняття стрункості. У кожної сучасної жінки в гардеробі є костюм. Тобто, даний вид одягу є досить популярним і перспективним.
Сучасне промислове виробництво одягу в Україні продовжує скорочувати своє виробництво, чинниками зменшення обсягу виробництва являються:
Зміна замовником асортименту продукції швейних підприємств, які на 8090 % працюють за толінговою схемою, на більш трудомістку, проте з меншою кінцевою вартістю
Негативна тенденція перенесення іноземними замовниками виробництва з українських підприємств до інших країн (Китаю, Таїланду, країн Середньої Азії) з подальшим імпортом готової продукції до України
Неможливість переорієнтувати значний виробничий потенціал, набутий під час роботи за давальницькою схемою, для постачання продукції на внутрішній ринок, через недобросовісну конкуренцію, засилля на ньому імпортних товарів сумнівного походження та товарів «секонд-хенд»
Розукрупнення швейних підприємств на дрібні виробництва, які переходять на спрощену систему оподаткування (єдиний податок). Реальні обсяги продукції, виробленої даними суб'єктами підприємницької діяльності, особливо в натуральному вираженні практично не відображено в офіційній статистиці.
Але все більше й більше на українському ринку з’являється нових імен дизайнерів, що готові представляти свою продукцію за кордоном і конкурувати з іноземними фірмами, проявляючи власні ідеї та задуми, ставлення до моди.
Мета курсової роботи - закріпити та розкрити знання у галузі конструювання і технології одягу, навчитися самостійно аналізувати моделі одягу з точки зору конструктивної технологічності та виконувати конструкторські види робіт, вивчити можливості прогнозування значень показників технологічності моделей з наступною доробкою ескізів з метою підвищення технологічності та економічності моделей.








Характеристика вихідних даних для проектування
Аналіз напрямку моди
Світ жіночої моди багатий і всілякий, кожен сезон модельєри пропонують нам свої нові оригінальні колекції, і сьогодні ми поглянемо наймодніші жіночі костюми весна-літо 2014.
Жіночі костюми вже давно увійшли до гардероба всіх жінок в світі, різноманітність фасонів і моделей просто вражає. Нині дизайнери приділяють увагу нестандартним поєднанням тканин, аксесуарів з костюмом, фурнітури, що сильно виділяється на фоні виробу, нестандартному крою, що візуально змінює фігуру, епатажним рішення у створенні одягу.
Консервативна класика знов опиняється в числі наймодніших. У тренді класичні жіночі ділові костюми – як поєднання жакету і спідниці, так і жакету і штанів. При чому, довжина жакетів, при поєднанні зі щтанами може бути як і вище лінії стегон, так і нижче, і навіть до коліна.
Роль супермодної фішки в 2014 році уготована жіночим костюмам з «природним» декором наприклад, з флористичними принтами або витканими квітами, як в Emporio Armani. Але квіткова тема при всій своїй різноманітності вже порядком приїлася. Куди більше вражає ентомалогія: бренд Lanvin заохоцує своїх прихильниць смарагдовими жуками на тлі білого шовкового костюма.
Костюми в так званому чоловічому стилі вже давно адаптовані до дамського гардероба. Просто час від часу дизайнери вносять до них якісь нові штрихи. У 2014 році вони вирішили дещо «згладити» брутальність таких костюмів акцентами на талії. Піджаки і жакети X-подібного силуету у поєднанні з прямими довгими брюками виглядають досить жіночно, а тому і виграшно.
Модний жіночий костюм аж ніяк не має бути нудним, а ось епатажним та будь ласка. Ведучі марки представили в колекціях комплекти, в яких немає традиційного ділення на костюми брюк і костюми із спідницями, носити спідницю з брюками можна одночасно. Тенденція до багатошаровості виражається і в комбінації коротких жакетів з довгими жилетами: немає нічого страшного в тому, що поли жилета виглядають з-під надітого зверху піджака.
Презентабельні і претензійні, оксамитові жіночі костюми не вписуються в категорію ділового або повсякденного одягу. Але напевно майже кожній жінці захочеться мати що-небудь подібне.
Оксамит чудовий своєю пластичністю: його завжди можна «укласти» на фігурі так, як підказує фантазія або інтуїція. Модні оксамитові костюми ефектні і у тому випадку, коли силует їх щільноприлягаючий, і в тому, коли спадають розкішними складками.
Шкіряним плащем або пальтом вже давно нікого не здивуєш. Але шкіряний костюм все-таки ще досить свіжий тренд, тому і цікавий. У 2014 році у нього є всі шанси стати масовим. Актуальні облягаючі брюки, доповнені чорними або кольоровими «косухами» в байкерском дусі. Модною стає крокодилова шкіра і її імітації бренд Prada пропонує жінкам носити костюми саме з такого матеріалу. На шкіряних топах і брюках можливі прикраси у вигляді вишивки і аплікацій, як в Sachin + Baby.
На зміну звичним піджакам приходять нестандартні моделі верху. На них відсутні традиційні рукави. Це, швидше, деяка подібність накидки з прорізами для рук. Таке конструктивне рішення вже отримало назву кейпа. Воно характерне, в першу чергу, для оформлення верхнього одягу.
В холодну пору року актуальнішим будуть костюми насичених темних тонів, класичний чорний, яскравий синій, коричневий, червоний. Малюнок на тканині так само може бути всілякий, звична клітка або смужка, що витягує фігуру, всілякі поєднання різних кольорів.
Дизайнери експериментують із прямим, напівприталеним, розкльошеним силуетом, вільними нестандартними формами, шляхом драпірування матеріалу. Також об’єм плечових виробів забезпечує покрій з рукавами реглан, суцільно викроєними рукавами, з приспущеним плечем.
Як і жакетів, фасони штанів досить різноманітні. Модними стають не тільки вузькі брюки з манжетами, але й прямі, зі складками в області талії, галіфе, чи навіть широкі. У моді - «висока», чітко окреслена талія, яка підкреслює лінії силуету і демонструє відмінну фігуру. Ефект підсилюють тонкі ремінці з кольорової шкіри, які стали невід'ємною прикметою таких моделей. Розкльошена від стегна або коліна - це індивідуальний вибір, залежно від особливостей фігури, але обов'язковим атрибутом модних класичних моделей є запрасовані стрілки. Ця, незначна на перший погляд, деталь, відмінно «збирає» фігуру, надаючи стрункості і зростання.
Фурнітура і біжутерія вражають своїми розмірами та ефектами. Модними стають великі розміри прикрас. Форми їх лаконічні, але часто асиметричні, кольори – контрастні, часто використовується імітація квітів, метеликів. Нові технологія дозволяються робити фурнітуру з голографічними ефектами, райдужним покриттям.
В цілому можна сказати, що теми цього сезону для жіночих костюмів – ажурні конструкції, напівпрозорість, виразність текстури і структури, поєднання з природою, поєднання різних за текстурою тканин, епатажність шкіри, вінілу, оксамиту.

1.2 Аналіз вимог до жіночого костюму(жакет, штани). Загальна характеристика жіночого костюму(жакет, штани).

Вимоги до швейного виробу визначаються вимогами до якості матеріалів виробу, процесів моделювання, конструювання і його технологічної обробки. Від якості проектування одягу залежать об'ємна форма і композиція одягу, її художньо-естетичні властивості, економічність і технологічність виробів. Якість процесів технологічної обробки визначає об'ємну форму і товарний вид виробу.
Споживчі вимоги складаються  з соціальних, функціональних, експлуатаційних, естетичних, ергономічних, антропометричних, гігієнічних і психофізіологічних вимог. 
Соціальні вимоги визначаються попитом покупців на доцільний асортимент одягу (у тому числі розмірно-ростовий), що відповідає основам громадського виховання і конкурентоспроможності на внутрішньому і зовнішньому ринку.
Попит на жіночі костюми величезний, так як вони є невід’ємною частиною гардеробу кожної жінки. Попит на костюми, виготовлені для жінок молодшої вікової групи також величезний, адже в цьому віці жінка розкриває свою індивідуальність, не боїться експериментувати зі стилями, фасонами, моделями, тканинами, з яких костюми виготовляються. Костюми виготовлені для розміру 164-88-92 також користуються попитом, адже цей розмір один із найпоширеніших серед жінок молодшої вікової групи. Костюми пасують всім жінкам без виключень. Вибрана модель підкреслює сильні сторони жінок, їх індивідуальність і силу духу, що нині є досить популярним проявом серед жінок такого віку, і особливо в Україні.
Функціональні вимоги – вимоги до відповідності одягу конкретному призначенню. Наприклад, композиційній побудові моделі, конструкції і матеріалам, віковим особливостям статури дорослих і дітей, їх вигляду і психологічному розвитку. Крім того, характер моделі, тканина, обробка, колірне рішення повинні відповідати смакам споживачів. 
Найбільшим попитом нині користуються жіночі костюми прилеглого та напівприлеглого силуетів, що підкреслюють фігуру людини, роблячи акцент на лінії грудей, талії та стегон.
Даний виріб має напівприлягаючий силует, довжину до талії, виготовляється з досить носибельної тканини. Модель дуже зручна в експлуатації, близька до стилю денім, що робить її популярною на ринку.
Естетичні вимоги, що пред'являються до костюма, визначаються досконалістю композиційного і колірного рішення моделі, гармонією, співмірністю частин і цілого, пластичною виразністю форми, її тектонікою, стилістичним зв'язком з предметним світом, новизною моделі і конструкції, товарним видом. Форма костюма - просторово-часова структура, що несе інформацію про культуру, стиль, моду, науково-технічний розвиток суспільства, індивідуальні якості людини. Одяг формує зовнішній вигляд людини, тому в комплексі вимог, що пред'являються до неї, естетичні вимоги займають особливе місце.
В наш час, кожна людина може придбати собі такий костюм, який відповідає її естетичним вимогам, адже фасони, кольорова гамма, стиль настільки різноманітний що кожна людина спроможна сформувати свій зовнішній вигляд як їй подобається.
Вибрана модель відповідає моді, що сформувалась у цьому сезоні. Форма його досить виразна, підкреслює досконалості фігури, а недосконалості скриває, через свій фасон. Синій колір приємний для зорового сприйняття, колоритний ; деталі виробу підкреслюються оздоблювальними строчками, що додає виробу охайності; маленькі деталі: клапани, погони – іншого кольору, що також є оригінальним рішенням.
Ергономічні вимоги  включають комплекс антропометричних, гігієнічних і психофізіологічних вимог. Створення оптимальних умов праці, що забезпечують високу продуктивність і збереження сил, здоров'я і працездатності людини, багато в чому залежить від якості функціонування системи "Людина – одяг – середовище". Ергономічні вимоги визначаються особливостями людини (антропометричними, фізіологічними та ін.) і характеристиками середовища. При оцінці одягу з урахуванням взаємодії елементів системи "Людина – одяг – середовище" найбільше значення мають антропометричні, гігієнічні і психофізіологічні вимоги.
Багато людей, купуючи костюм, перевіряє, чи зручний у нього форма, конструкція, чи носибельна тканина. Це є дуже важливим для костюмів, які передбачені для повсякденного носіння, адже навіть самопочуття людини залежить від якості тканини, а психологічний стан, від виду і якості конструкції.
Тканина, що вибрана для моделі, зносостійка, міцна, повітропроникна, але в цей час і теплозахисна. Тканина з натуральних матеріалів – бавовни, тому в експлуатації людина не буде відчувати дискомфортів. В кінці робочого дня, будь-яка людина почуватиме себе менш втомленою, більш свіжою, адже конструкція виробу така, що сприймає будь-які форми людини, не навантажуючи їх.
Зручність одягу в експлуатації залежить від конструкції, характеру і місця розташування таких важливих її елементів, як застібка, кишені, та ін. Наприклад, застібку розташовують переважно спереду або збоку, кишені – в легкодоступному місці, довжина прорізу кишені повинна відповідати ширині кисті руки. Зручність користування особлива важливо для спеціального одягу, одягу для дітей, а в нарядних виробах цією властивістю можна поступитися на користь краси і елегантності.
Вибрана модель дуже зручна у користуванні. Застібка на жакеті лише на один ґудзик, по центру пілочки, кишені в зручному місці водночас відіграють і функціональну і декоративну функцію, покрій виробу з вшивними двошовними рукавами, що є зручним для носіння. Конструкція одягу, розроблена з урахуванням антропометричних характеристик тіла, забезпечує зручність у експлуатації, не сковує дихання і рухів людини. В брюках також застібка зручна – застібка блискавка в гульфіку і застібка на ґудзик на поясі. Ширина брюки внизу дуже зручна. Довжина жакету до талії теж дуже зручна. Прибавки вибрані досконало.
Конструктивно-технологічні вимоги визначають технологічність конструкції швейного виробу, витрати праці і терміни виготовлення моделі. Якість виконання цих вимог залежить від конструктивних рішень основних деталей виробу і елементів конструкції, від можливості виготовлення виробів відповідно до прийнятої технології і використання новітнього промислового устаткування. 
Економічні вимоги враховують показники виробничої економічності (витрати на виготовлення моделі одягу, вартість матеріалів і обробки виробу), споживчі витрати на експлуатацію виробу (витрати на хімчистку, прання і відновлення), так само його надійність, довговічність і універсальність. 
Вироби з матеріалу котон є досить довговічними, зручними в обробці, не утворюються ласи й інші дефекти, але слід пам’ятати, що натуральна тканина має здатність до зсідання під час обробки.
Важливим засобом, стимулюючим процес виготовлення якісного одягу, являється стандартизація і уніфікація деталей, окремих конструкцій, вузлів.
Стандартизація конструкцій одягу – одне основних умов промислового виробництва, наприклад розмірна типологія фігур. Уніфікація спрямована на раціональне скорочення зайвого різноманіття видів і типів виробів (деталей), зниження матеріальних і трудових витрат в процесі проектування і виробництва одягу, скорочення термінів розробки технічної документації і підготовки виробництва до запуску нових моделей, а так само, раціональне використання матеріалів і забезпечення високої якості конструкції.
Для уніфікації конструкцій з'єднань, вузлів, припусків на шви і тому подібне використовується принцип схожості устаткування і технології виготовлення. За допомогою варіації елементів, зберігаючи конструктивну основу, можна добитися образної новизни моделі. Об'єктами уніфікації можуть бути: деталі (рукави, коміри, капюшони, кишені); декоративні деталі (манжети, пати, погони, хлястики і так далі); деталі підкладки і так далі.

Таблиця 1 – Характеристика зовнішньої форми та конструкції жакету жіночого

Виріб
Ріст, розмір, повнотна група
Силует, ступінь прилягання в області талії
Характеристика покрою
Конструктивно-декоративні елементи
Конструкція застібки
Вид коміру
Вид матеріалу




Покрій рукава
Членування основних деталей









повздовжніми швами(кількість та назва)
поперечними швами(кількість та назва)





Жакет жіночий
164-88-92, 2 повнотна група, 1 підгрупа
Напівприлягаючий
Вшивний, двошовний, з переднім та ліктьовим швами
По 2 рельєфи на пілочках та спинці з лінії плечового зрізу до лінії низу, два бокових шва, середній шов спинки
-
Кишені в швах з клапанами
Центральна бортова до лацкану на 1 ґудзик
Відкладний піджачного типу
Сатин











Таблиця 2 – Характеристика зовнішньої форми та конструкції брюк жіночих

Виріб
Ріст, розмір, повнотна група
Характеристика покрою
Конструктивно-декоративні елементи
Конструкція застібки
Вид матеріалу



Членування основних деталей






повздовжніми швами(кількість та назва)
поперечними швами(кількість та назва)




Брюки жіночі
164-88-92, 2 повнотна група, 1 підгрупа
Бокові, крокові шви, середній шов
Пришивний пояс, конструктивно-декоративний шов нижче лінії коліна
Складки на лінії талії. Бічні прорізні кишені з клапанами
Гульфік на передній половинці штанів, застібка на ґудзик на поясі
Сатин


1.3 Описання групи споживачів

Виріб
· це річ, виготовлена із різноманітних матеріалів, що має певні утилітарні та естетичні функції і призначена задовольняти потреби споживача.
Костюм жіночий (жакет, брюки)
· це верхній одяг, повсякденного призначення. Костюми користуються великим попито у жінок, майже у кожної жінки в гардеробі є костюм, що складається з жакету й спідниці, чи жакету й брюк. Костюм з жакету і брюк навіть зручніший для повсякденного носіння, адже можливостей у рухах у людини стає набагато більше. Жакет – короткий жіночий верхній одяг, укорочений варіант піджака, зазвичай завдовжки до талії. Така довжина також дуже зручна для повсякденного носіння: жакет не є жарким, не сковує руху. Інколи довжина жакета може досягати середини стегна. Брюки – один з найпопулярніших видів жіночого одягу, можуть бути як окремим, самостійним виробом, так і частиною костюма, пальта.
Провівши спостереження сере споживачів різних категорій, стає зрозуміло, що поєднання жакету і брюк більш популярне, ніж поєднання, скажімо, жакету і спідниці, чи пальта з поясним виробом. Жінки молодшої вікової групи в наші все частіше надають перевагу таким костюмам.
Так, як костюм є офіційною формою для роботи, більшість жінок має в своєму гардеробі ділові костюми. Це можуть бути найрізноманітніші поєднання, фасони, моделі, в рамках дрес-коду. Повага до жінки, вдягненої в діловий костюм безперечно зростає. Також споживачами стають впевнені у собі жінки, які прагнуть виглядати більш дорослішими, мудрішими. Не меншим попит у костюмах у жінок, що не люблять виділятись серед натовпу не тільки на роботі, а і у житті. У таких жінок, за звичай, класичних костюмів дуже багато.
В прохолодну та теплу пору року популярним стає носіння жакету з брюками різних моделей і кольорової гамми з легких матеріалів. Вони підкреслюють фігуру жінки і надають їй виразності. Найбільшим попитом користуються костюми романтичного, морського, воєнного, спортивного, індійського стилів, стилю вестерн. Споживачами стають всі жінки, кожна віддає перевагу стилю, який більше за все їй притаманний. В наш час, на ринку можна купити костюми всіх стилів.
Споживачами вибраного для курсової роботи виробу стають жінки молодшої вікової групи майже всіх категорій. Жакет і брюки є досить функціональними та зручними, що розширює кількість і категорії споживачів. Насичений, хоча і спокійний колір стає на заваді у людей, що не досить впевнені у собі і не люблять виділятись у натовпі. Костюм може вважатись діловим, хоча і не підходить для стандартного дрес-коду, отже не всі зможуть вдягати виріб на роботу, він більше підходить для відпочинку.
Отже, споживачами костюмів можуть бути абсолютно всі жінки, адже зараз виготовляються костюми абсолютно всіх стилів, і кожна жінка може вибрати той, який їй до вподоби.

1.4 Вибір матеріалів для виготовлення костюму жіночого, його обґрунтування, технічна характеристика обраних матеріалів

У сезоні весна-літо 2014 ключовими факторами в моді є технологічність матеріалів.
Тканини для виготовлення жіночих костюмів досить різноманітні. Вони можуть бути і натуральні, і штучні, і синтетичні. Наразі мода пропонує безліч варіантів поєднання тканин, але і вносить свої тенденції.
Перша тенденція – це одяг з двосторонніх матеріалів, що не потребують підкладки. Найпопулярнішим таким матеріалом є неопрен, що так поширений у колекціях дизайнерів весна-літо 2014.
Наступна тенденція – структура матеріалу. Увагу привертатиме одяг, який нібито зібраний з шматочків чи деталей-вставок, який має поєднання різних за текстурою тканин: тяжких(шкіри, замші, жакарду, поліестерових тканинах) і легких(шифону, сітки, органзи, мережива). В сучасній моді руйнується плоскість матеріалу.
Третя тенденція – джинсові тканини, що мають ефект потертості. Відтінки – світло-сіро-голубі, випраний бордовий та рожевий.
Четверта тенденція – різновиди бавовняних тканин – сатин та поплін. Випрана зі спеціальними ферментами бавовна дає м’яку фактуру та матовий блиск, що характеризує моду цього періоду: прагнення простих та вільних форм у віртуальний футуристичний світ.
П’ята тенденція – металізована шкіра. Кольорова гамма шкіри охвачує весь спектр кольорів металів: від сріблясто-білого до застарілого золота, та металічного синього.
Кольорова гама досить різноманітна. Дизайнери намагаються створити тканини, на яких принт проявляється нечітко, нібито за туманом чи димкою; малюнки погружають в тінь, засвічують сонячними променями, створюючи загадку. Також модним стає злиття з природою, що проявляється у тканинах, наприклад: малюнки листя, трави, окрас тварин під мікроскопом.
Модними стають як і тканини з мілкими яскравими ткацькими чи печатними малюнками, що часто повторюються так і тканини з величезними принтами. Надихає дизайнерів – конструктивізм та поп-арт. Але і культуру інших країн вони не минають, погружаючись у етнос країн від Африки до Індії, слов’янських та латино-американських країн. Культура відображається і на тканині.
Для курсової роботи була вибрана бавовняна тканина в рубчик колоритного синього кольору. Тканина містить еластан, тому зручна в експлуатації вже готового виробу. Ця тканина приємна на дотик до тіла, має великі гігієнічні показники. Товщина і щільність матеріалу достатньо велика, щоб захистити тіло людини від вітру і не обтяжувати його. Котон великої товщини менше зминається, ніж тонкий котон, що теж є перевагою. Зносостійкість котону на рівні зносостійкості джинсової тканини, тобто достатньо велика. Тканина не пилопроникна та теплозахисна. Серед технологічних властивостей треба відмітити, що котон, при його обробці мое зсідати, під дією пару та вологи. Розсування ниток та здатність до деформації та розтягування досить низька. Також тканина протидіє ковзанню. Тканина сірого кольору теж котон і має такі ж властивості як і попередня.









Таблиця 3 – Технічна характеристика тканини
Назва тканини,
зразок

Ширина, см
Волокнистий склад, %


Поверхнева густина г/м2

Вид колористичного забарвлення
Вид ткацького переплетення
Вид оздоблення
Примітка

1
2
3
4
5
6
7
8

Сатин





150
95% бавовна, 5% еластан
220-360 г / м І
Синього кольору
Сатинове



Сатин




150
95% бавовна, 5% еластан
220-360 г / м І
Сірого кольору
Сатинове




Таблиця 4 – Технічна характеристика нетканих матеріалів
Матеріал, артикул


Волокнистий склад, %
Поверхне-ва щільність, г/м2
Ширина, см
Клейове покриття, крапка на см2
Режими дублювання
Приміт
ка






Температура плавлення крапок, С0
Тиск, Н/см2
Тривалість,с


1
2
3
4
5
6
7
8
9




Дублерин
220-360 г / м І
150
120
100
100
10-15




Розробка базової моделі одягу

2.1 Формування базової моделі за ознаками, які відповідають напрямку моди

Жакет жіночий
Жакет жіночий, повсякденний, молодіжного стилю з костюмної бавовняної тканини в рубчик. Призначений для носіння в прохолодну пору року.
Жакет напівприлягаючий, з вшивними двошовними рукавами. Застібка – центральна бортова, до лацканів на 1 гудзик і 1 обметану петлю.
Горловина спинки оброблена обшивкою, комір – вшивний, відкладний, піджачного типу
Пілочка складається з двох деталей: цетральної і бокової, завдяки рельєфним швам що виходять з плечового шва. В рельєвних швах на лінії талії оброблені кишені з клапанами.
Спинка складається з чотирьох деталей: двох центральних і двох бокових.
Рукава вшивні двошовні з манжетами
Конструктивно-декоративні елементи: рельєфні шви на пілочках і спинці, кишені в рельєфних швах на пілочці з клапанами, манжети. Декоративні елементи: нашивні погони на плечових швах виробу
Прокладені оздоблювальні строчки по коміру, борту, клапанам, погонам, манжетам і низу виробу. Клапани і погони пристібаються до виробу за допомогою ґудзика і обметаної петлі.
Рекомендований розмір : 164-88-92, 2 повнотна група, 1 підгрупа

Брюки жіночі

Брюки жіночі, повсякденні, молодіжного стилю, з костюмної бавовняної тканини в рубчик. Призначені для носіння в прохолодну пору року.
Брюки розширені в області стегон та вузькі внизу. Застібка – гульфік з застібкою-блискавкою, застібка на ґудзик на поясі.
На передніх половинках брюк по 3 складки що виходять з пояса. Оброблені бічні прорізні кишені з клапанами
На задніх половинках штанів по 3 три складки, що виходять з пояса.
Бічні прорізні кишені з клапанами, конструктивно-декоративний шов нижче лінії коліна.
Прокладені оздоблювальні строчки по клапанам, манжетам і низу виробу. Клапани пристібаються до виробу за допомогою ґудзика і обметаної петлі. Нижче конструктивно-декоративного шва по боковому шву пришиті по чотири ґудзика.
Рекомендований розмір : 164-88-92, 2 повнотна група, 1 підгрупа

2.2 Вихідні данні для побудови креслення базової конструкції виробу.

2.2.1 Розмірні ознаки фігури.

Креслення основи вироби будується з використанням всіх розмірних ознак фігури (вимірювань , Ознак), що характеризують довжину конструктивних відрізків.
Розмірні ознаки фігури визначаються обхваті, поздовжніми і проекційними вимірами і діаметрами. Ці дані дозволяють судити про форму і розміри типових фігур. Всі вимірювання (Мірки) фігури підпорядковані смисловому змісту конструкції. Від точності знятих мірок, правильності побудови по них креслення основи виробу, а також від правильності виконання прийомів конструктивного моделювання залежить посадка виробу на фігурі.
Розмірні ознаки типової жіночої фігури 164-88-92.
Таблиця 5 – Виміри умовно-пропорційної фігури за методикою «Центру розвитку моди, асортименту, культури та якості одягу та взуття»
Назва вимірів
Умовне позначення
Величина, см

1
2
3

Напівокружність шиї
Сш
17.4

Напівокружність грудей третя
Сг3
44

Напівокружність талії
Ст
31.8

Напівокружність стегон
Сс
46

Ширина грудей перша
Шг1
18.5

Ширина грудей
Шг
16.3

Центр грудей
Цг
9.6

Продовження таблиці 5
Ширина плечей
Шп
13.1

Довжина рукава
Др
61

Обхват плеча
Оп
26.3

Довжина талії спинки перша
Дтс1
42.8

Довжина талії переду перша
Дтп1
43.8

Висота грудей
Вг
25.4

Висота плеча коса переду
Впкп
22.9

Ширина спинки
Шс
17.1

Довжина талії спинки
Дтс
40.2

Висота плеча коса спинки
Впкс
43

Висота бочка
Вб
20.2

Висота сидіння
Вс
24

Обхват кулачка
Окул
22

Довжина брюк
Дбр
100


2.2.2 Прибавки деталей креслення
Між тілом і одягом завжди є простір, який грає теплоізоляційну роль , забезпечує свободу руху, дихання , кровообігу і створює певний силует вироби . Різниця між внутрішніми розмірами одягу і розмірами тіла називається надбавкою на вільне облягання Технічна прибавка - мінімальна . Вона дається для того , щоб одяг був зручним і гігієнічної.
Таблиця 6 – прибавки на вільне облягання жакету жіночого
Найменування
Умовне позначення
Величина, см

1
2
3

Прибавка до Сг(3)
Пг
6

Прибавка до Ст
Пт
5

Прибавка до Сс
Пс
3

Прибавка до Шг(1)
Пшг(1)
0.3

Прибавка до Шс
Пшс
0.9

Прибавка до Оп
Поп
7


Таблиця 7– прибавки на вільне облягання брюк жіночих

Найменування
Умовне позначення
Величина, см

1
2
3

Прибавка до Сс
Пс
1


2.3 Побудова креслення базової конструкції виробу

2.3.1 Попередній розрахунок конструкції виробу
Таблиця 8 – Розрахунок базової сітки креслення конструкції костюму жіночого(жакет, брюки)
Розмір 164-88-92

Назва дільниці
Позначення на кресленні
Розрахункова формула
Розрахунки
Величина

1
2
3
4
5
6

Жакет

1
Положення лінії грудей
АГ
АГ=Вг
АГ=25.4
25.4

2
Положення лінії талії
АТ
АТ=Дтп(1)
АТ=43.8
43.8

3
Положення лінії стегон
ТС
ТС = 18-20
ТС=18
18

4
Положення лінії низу
ТН
ТН=Дс
ТН=20
20

5
Положення точки центра грудей
ГЦ
ГЦ=Цг
ГЦ=9.6
9.6

6
Ширина пілочки по лінії грудей
ГГ1
ГГ1=ШГ1+Пшг1
ГГ1=18.5+0.3=18.8
18.8



Продовження таблиці 8


7
Викреслення ширини пройми
Г1Г2
Г1Г2=(Оп+Поп):2-1/10Сг3
Г1Г2=(26.3+7):2-4.4=12.25
12.25

8
Ширина спинки
Г2Г3
Г2Г3=Шс+Пшс
Г2Г3=17.1+0.9=18
18

9
Положення лінії горловини спинки
Т1А1
Т1А1=Дтс1
Т1А1=42.8
42.8


2.3.4. Розрахунок та побудова базової конструкції виробу.
Основне креслення виробу будується на ґрунті розрахунків, які передбачені прийнятою системою конструювання. Побудова креслень основи виділяється в самостійний етап розробки конструкції, так як містить визначені елементи побудови, загальні для побудови креслення конструкції одягу різноманітних видів. До креслення базової конструкції пред'являються особливі вимоги – повинні забезпечувати взаємозв'язок деталей, а також повинні відповідати конструкції виробу, технології його обробки.

Таблиця 9 – Розрахунок та розрахункові формули основної схеми креслення конструкції костюму жіночого(жакет, брюки)
Найменування конструктивної ділянки чи точки
Умовне позначення на кресленні
Розрахункова формула
Розрахунок
Резу
льтат,
см


1
2
3
4
5

Жакет

Побудова пілочки

1.Зріз горловини
1.1 ширина
1.2 глибина

АА2
АА3

Сш :3+0,5;
АА2 + 1;

18.2:3+0,5
6,5 +1;

6,5
7,5

2.Будуємо плечовий зріз
UА3П
UЦП
UА3П = Шп;
UЦП = Впкп;
-
13,3
24,5

Продовження таблиці 8
1
2
3
4
5

3.Нагрудна виточка
А3А4


Uб = Цг;

Uб = 10,0
4,0
10,0

4.Розхил нагрудної виточки
бб1
Шг1 – Шг;
21.5-17,3;
4,2

5.Нове положення плечового зрізу
UА5П1

Шп – А3А4
Впкп;
13,3–4;

9,3
24,5

6.Положення розрахункової пройми
Т2О
ОО4
ОО2
Вб – 2;
ОО1 : 2;
20,4 – 2;
11,7 : 2;
18,4
6.0
2,0

Побудова спинки

1.Положення горловини
А1А6
Т1А7
АА3+0,5;
Дтс;
6.5+0,5

7.0
40,3

2. Побудова плечового зрізу
UА6П2
UТ4П2
Шп;
Впкс;
-
13,3
43,9

3.Плечова виточка
А6А8
А8А9

-
4
2,5

4.Довжина виточки
А8в

-
11,0

5.Плечовий зріз після побудови виточки
UА9П3
UТ4П3
Шп - А7А8;
Впкс;
13,3-4;

9.3
43,9

6.Оформлюємо пройму
О1О6
О1О7

О1О6 : 2;

8 : 2;
8
4

7.Будуємо талієві виточки і бічні зрізи

·вит.
ТТ1-(Ст+Пт)-Т1Т4;
54.4-(38+4)-2,5;
9.9

8.Рельєфна лінія

Т1Т8

-
11

9.Виточки



·зад.=3;
Т8Т9= Т8Т10=3:2;

·пер.=2,5;
Т5Т6= Т5Т7=2,5:2;

·бічна=
·вит. (
·зад.+
·пер.)
Т11Т12= Т11Т13=4,7:2;




9.9-(3.0+2.5)

1,5

1,2
4.4


2,3

10.Положення бічного зрізу
С3С4
С3С4=(Сс +Пс)-СС1
(52+3)-54.4
0.6




Продовження таблиці 8
1
2
3
4
5

Двошовний рукав

1.Висота окату рукава
ОГ
ОГ=Вd-2;
21-2
19.0

2. Довжина рукава
ОН
ОН=Др;

61.0

3.Ширина рукава під проймою
ГГ1
ГГ1=(Оп+Поп):2;
30.3+8:2
19.2

4.Окат рукава
ОО2
О2О3
О3О4
ОС
О1С1
ОО2= ОО1:2;
О2О3=ОГ:2;

ОС=ОГ:2+2,5;
О1С1=СГ;
19.0:2 19.0:2+2.5
9.5
1.5
12

5.Положення нижніх зрізів рукава по лінії окату
ГГ2
Г1Г3
ГГ2= ГГ3
Г1Г3= ГГ1 – ГГ2;

3.0

6. Положення низу рукава
НН1
Н1Н4


2,0
1,5

Брюки

1.Визначаємо висоту сидіння
ТЯ
ТЯ=Вс

25

2.Довина виробу
ТН
ТН=Дбр

104

3. Положення лінії коліна
ЯК
ЯН:2-6

31.5

4.Ширина брюк внизу
НН1=НН
Шн:2
22:2
11

5.Ширина брюк по лінії коліна
КК1
ШК:2
24:2
12

6. Ширина передньої половинки по лінії талії
Т1Т2
СТ:2+3+1
38:2+3+1
23

7.Довжина виточки
ТН


8,0

Побудова задньої половинки брюк

8.Положення бічного зрізу задньої половинки по лінії стегон
С2С3
Сс:10
52:10
5.2

9.Положення бічних та крокових зрізів
К1К3 Н1Н3
К1К3=К2К4 Н1Н3=Н2Н4

2 2

Продовження таблиці 8
1
2
3
4
5

10.Положення крокового зрізу по лінії сидіння
Я2Я3
Сс:10+1
52:10+1
6.2

11.Визначаємо положення середнього зрізу по лінії талії
ТТ4
Сс:10
52:10
5.2

12.Висота підйому задньої половинки брюк
Т4Т5


3

13.Ширина задньої половинки по лінії талії
Т5Т6
Ст:2+3+1
38:2+3+1
23


2.3.4. Розрахунок та побудова базової конструкції виробу.
Основне креслення виробу будується на ґрунті розрахунків, які передбачені прийнятою системою конструювання. Побудова креслень основи виділяється в самостійний етап розробки конструкції, так як містить визначені елементи побудови, загальні для побудови креслення конструкції одягу різноманітних видів. До креслення базової конструкції пред'являються особливі вимоги – повинні забезпечувати взаємозв'язок деталей, а також повинні відповідати конструкції виробу, технології його обробки.
Побудова модельної конструкції
Процес створення нових моделей одягу називається моделюванням. Під технічним моделюванням розуміється процес розробки креслень і зразка виробу по базовій готовій моделі або її графічному зображенню з використанням силуетної основи виробу.
Технічний метод конструювання, оснований на прямих вимірах оболонки розгорток поверхні зразка – еталона одягу (метод сікучих площин, конструювання розгорток деталей та ін.), є найбільш точним. Він забезпечує технологічність проектуємої конструкції, високу точність побудови креслення всіх деталей одягу.
Існують такі види моделювання: макетний, графічний та комбінований. Макетний метод є найпростішим: лекало розрізають по наміченій лінії, закривають попередній розчин та при цьому відкривається новий.
Графічний метод включає в себе спосіб перпендикулярів, засічок. Використання одночасно двох методів називається комбінованим.
Найбільш поширені методи технічного моделювання є конічне та паралельне розширення. Лінії модельних особливостей наносяться на креслення вихідної конструкції і будуються первинні шаблони (лекала) виробу. На цьому стані робіт визначається економічність конструкції, розраховується площа лекал, виконується розкладка, визначається відсоток між лекальних випадів.
В даній моделі виконувалося таке моделювання, як перехід нагрудної виточки у рельєф (технічне моделювання). Рельєфи починаються плечового зрізу та, проходячи через центр грудей, проходять до низу. Талієва виточка та середній шов нанесені графічним способом. Борт різної ширини: на лацканах ширина доходить до рельєфу, внизу виробу борта розходяться на 2 см.
2.3.3. Побудова базової вихідної модельної конструкції

Креслення конструкції подається на папері для креслення (ватмані) формату А4 у форматі 1:4 з урахуванням технічного креслення






3 Розробка моделей-модифікацій на основі базової конструкції
3.1 Розробка ескізів моделей-модифікацій.
Таблиця 10 – характеристика основних силуетних та конструктивних ліній моделей модифікацій у порівнянні з БМ
Силуетна конструктивна лінія
Показник відмінності
Характеристика



якісна
кількісна



М1
М2
М1
М2

Лінія плечей
По ширині плечей
незмінна
незмінна
незмінна
незмінна

Лінія грудей
За ступенем прилягання
незмінна
незмінна
незмінна
незмінна

Лінія пройми
По глубині пройми
змінна
незмінна
незмінна
незмінна

Лінія талії
За ступенем прилягання
незмінна
змінна
незмінна
змінна

Лінія стегон
За ступенем прилягання
змінна
незмінна
змінна
незмінна

Лінія низу
За рівнем довжини
За розширенням
змінна
змінна
змінна
змінна

Лінія рукава
За рівнем довжини
За розширенням
змінна
змінна
змінна
змінна


2.3.2 Розробка креслень моделей - модифікацій
Креслення конструкції подається на папері для креслення (ватмані) формату А4 у форматі 1:4 з урахуванням технічного креслення


4 Робоча документація
4.1 Розробка лекал на модель
Лекала деталей виробу - кінцева мета конструювання. По лекалам в подальшому процесі масового виробництва одягу на підприємстві виконують обкрейдування, вирізають i перевіряють крій, уточнюють контур деталей при обробці їх в потоці. Лекала бувають основними, похідними і допоміжними.
Основні лекала - лекала деталей з основного [ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ](передньої і задньої половинок штанів, спинки, верхньої і нижньої частин рукави, нижнього коміра, полички, переднього і заднього полотнищ спідниць і т.п.)
Похідні лекала - лекала деталей виробу, які служать для обробки країв деталей (пояс спідниці та брюк, подборта, верхній комір, обтачке та ін.) До них також належать лекала деталей з підкладкових [ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ](верхньої і нижньої частин рукави, спідниці, жилета, лекала підкладки спинки і полички і т.п.); лекала функціонально-декоративні та декоративні для деталей і елементів моделі (хлястики, клапани, накладні кишені , листочки і т.п.); лекала деталей з прокладкових матеріалів (лекала в борти поличок, прокладки в комір і т.п.) і лекала з дублюючих прокладкових матеріалів (лекала дублюючої прокладки в поличку піджака і ін) Похідне лекало будується за основного лекалом.
Допоміжні лекала - це лекала для розмітки місць розташування петель і гудзиків, кишень, складок, виточок, для підрізування нижнього коміра, лацкана і борту, низу вироби та ін У складі технічних документацій на модель одягу використовуються лекала - оригінали та лекала-еталони.
На основних і похідних лекалах згідно з технічними вимогами на розкрій деталей виробу наносять наступні позначення:
лінію пайової напрямки [ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ] - напрямок нитки основи;
лінії допустимого відхилення від пайової спрямування;
лінії мінімальної і максимальної ширини надставок в місцях їх розташування згідно з галузевими [ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ] на вироби;
контрольні надсічки для поєднання деталей при їхньому з'єднанні.
На допоміжних (підсобних) лекалах наносять місця розташування кишень, витачек, складок, петель, гудзиків і т.п.
По лініях зрізів всього комплекту основних, похідних і допоміжних лекал-еталонів і робочих лекал на відстані 1мм від краю ставлять клеймо через кожні 8-10 см або проводять лінію для контролю ступеня зносу робочих лекал.
На лекало кожної деталі наносять маркувальні дані: найменування виробу, номер моделі, тіпоразмеророст, найменування деталі, шифр (при використанні уніфікованих деталей), площа деталі, кількість деталей крою.
Весь комплект основних, похідних і допоміжних робочих лекал повинен бути перевірений відділом технічного контролю і [ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ] дату, підпис, штамп ВТК. Перевірка робочих лекал, що знаходяться у виробництві, здійснюється за лекалами-еталонам і табелем заходів не рідше одного разу на місяць.
Для встановлення неточностей у розмірах внаслідок деформації картону лекала-еталони перевіряють за табелем заходів не рідше одного разу на квартал. Після кожної перевірки на лекалах ставлять дату, підпис і штамп ВТК.
4.2 Специфікація деталей крою
Специфікація деталей крою є невід'ємною частиною робочої документації, яка складається на підставі креслень лекал виробу.
Таблиця 11– Специфікація деталей швейного виробу
Назва та номер деталі
Номер малюнка
Кількість одиниць



Лекал
Деталей крою

1
2
3
4

Жакет

1. Деталі верху:
Центральна частина пілочки
Бокова частина пілочки
Центральна частина спинки
Бокова частина спинки
Верхня частина рукава
Нижня частина рукава
Верхній комір
Нижній комір
Манжета рукава

1 2 3 4 5 6 7 8
9

1
1
1
1
1
1
1 1
1

2
2
2
2
2
2
1
1
4

Продовження таблиці 11
Підборт
Обшивка горловини спинки
Обшивка кишень
Клапан кишень
Погон
10
11
12
13
14
1
1
1
1
1
2
1
4
4
4

Деталі прокладки:
Центральна частина пілочки
Бокова частина пілочки
Підборт
Обшивка горловини спинки
Обшивки кишень
Нижній клапан
Нижня манжета рукава
Нижній комір

15
16
17
18
19
20
21
22

1
1
1
1
1
1
1
1

2
2
2
1
4
2
2
1

Брюки жіночі

1 Деталі верху
1.1 Верхня частина передньої половина брюк 1.2 Верхня частина задньої половинки брюк 1.3 Нижня частина передньої половинки брюк 1.4 Нижня частина задньої половинки брюк 1.5 Пояс
1.6 Гульфік
1.7 Відкосок
1.8 Обшивки кишені
1.9 Клапан кишені
Деталі прокладки:
Нижній клапан
Обшивки кишені
23
24
25
26
27
28
29
30
31


32
33

1
1
1
1
1
1
1
1
1


1
1
2

2

2

2

4
1
1
4
4


2
4






Висновки
Мода - це своєрідна форма свободи слова. Мода охоплює не тільки одяг, але також і аксесуари, коштовності, зачіски, критерії краси і багато іншого. Саме тому, те, що ми носимо і те, як ми носимо одяг, аксесуари, взуття, для інших людей представляє собою своєрідну стенограму, по якій можна прочитати справжній стан речей.
Людське тіло є основоположним предметом модної стилізації. Кожна епоха створює свої власні масштаби естетичного ідеалу людського тіла. Найбільш чітко ці відмінності виявляються в змінах ідеалу жіночої краси, від пишних форм Рубенсівського ідеалу до віддаються [ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ] в наш час струнких, вузьких, високих ліній.
При проектуванні виробів повинні бути максимально використані останні досягнення [ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ], техніки та прикладного мистецтва, обрані оптимальні конструктивні і композиційні рішення, [ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ] створення виробу, що має високі естетичні і утилітарні властивості, що [ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ] потребам і смакам різних етносоціальних груп споживачів і одночасно високу рентабельність для виготовлення.
Проектування починається за наявності первинного опису, в якому в загальному вигляді сформульовані призначення моделі та вимоги до його властивостей.
Первинний опис представляється у формі технічного завдання, в якому шляхом виконання ряду проектних операцій і процедур перетвориться в остаточний опис - проектну документацію, яка несе в собі всю необхідну інформацію для створення і виробництва об'єкта.
Під час виконання курсового проекту, було обрано модель жіночого костюму( жакету і брюк) та їх моделей модифікацій. Шляхом моделювання конструкції було знайдено нові конструктивні і конструктивно-декоративні лінії, удосконалено базову конструкцію моделей.
Головне завдання швейної промисловості - задоволення зростаючої потреби людей в одязі високої якості та різноманітного асортименту. Рішення цієї задачі здійснюється на основі підвищеної ефективності виробництва, прискорення науково-технічного прогресу, зростання продуктивності праці, всесвітнього поліпшення якості роботи, удосконалення праці і виробництва.
Основне завдання - узгодження зовнішньої форми проектованого вироби з його внутрішньою структурою, а через неї з і з основними [ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ], тобто створення естетично досконалого вироби.
За допомогою програми JULIVI, було розроблено лекала на дану модель, що дуже полегшило роботу. Використовуючи цю программу на великих підприємствах значно зменшуємо час на виготовлення лекал та площі для їх зберігання. За допомогою цієї програми можна зробити лекала 1:4 та 1:1, вказуючи чітко розмірну базу даних та таблицю прибавок.

















Список використаної літератури
Основна література:
Агошков, Л.А. М.М. Петрик, И.А. Кисленко «Конструирование верхній женской одежды», К: Аристей, 2007. – 164с.
Литвин В.Г., А.О. Степура «Конструювання швейних виробів», К: Вікторія, 2010. – 320с.
Мартинова А.И., Андреева Е.Г. «Конструктивное моделирование одежды» М.: МГАЛП, 1999. – 216с.
Методичні вказівки до виконання курсової роботи.
Додаткова література:
Афтанділянц Є. Г., Зазимко О. В., Лопатько К. Г. Підручник, К.: Видавництво Ліра-К. 2012.
Першина Л.Ф., С.В. Петрова «Технология швейного производства» , М.: Легпромбытиздат, 1991.-416с.











Изм.

Лист

№ докум.

Подпись

Дата

Лист



ККЛП 505160201





oђ Заголовок 115

Приложенные файлы

  • doc 23369594
    Размер файла: 314 kB Загрузок: 0

Добавить комментарий